Tuesday, January 21, 2014

Best of 2013

Ahogy az év végéhez közeledtünk, elgondolkodtam, hogy melyik volt a legszebb horgászélményem a 2013-as évben. A döntés egy Bölön-i 24 órás horgászturára esett, amelyet a tavaly nyáron ejtettünk meg a barátaimmal. Elsősorban békés halakra (ponty, kárász) szerettünk volna horgászni. Természetesen azért a csirkemáj sem maradt otthon mert harcsa is volt a vizben illetve egy-egy pergető botot is betettünk remélve, hogy csukát vagy süllőt is sikerül majd fognunk.

Bepakoltunk, mehetünk!

Szombaton délután érkeztünk meg a tóhoz, 1 óra alatt összeállitottuk a szerelékeinket és kezdődhetett a horgászat. Javarészt kárászokot illetve apró pontyokot sikerült fognunk.

Szép látvány fogadott bennünket...

Ponty kölyök

Az éjszaka beköszönte előtt kellene vacsorázni is valamit. Levente barátom mesterszakácsi hozzáértéssel készitette el a vacsorát.

Mielőtt leszállt volna az este, elővettük a pergető botjainkat és elsétáltunk a tó felső felében lévő nádas részhez. A nád szélében hemzsegtek a kárászok, ezert, hogy csukát fogjunk műcsalival elég valószinütlen próbálkozásnak tünt. Pár dobás után azonban Jancsinak sikerült megakasztania egy csukát, de sajnos a fárasztás közben kirázta a horgot a szajából. Kézzel fogható eredmény nélkül zártuk a napot ami a ragadozó halakat illeti. Reméltük, hogy a sötétség beálltával a békés halak  aktivabbak lesznek mint nap közben, a csukák vadászatát folytatjuk a napkeltével egyidőben.

Jancsi éjnek idején élesiti a "fegyvereket".

Elvárásunknak leginkább a kárászok tettek eleget ugyanis úszós módszerrel egymás után fogtuk őket. Pontyok tekintetében Jancsi jeleskedett, szinte minden órában sikerült egyet szákolni. Ejjel 3 óra körul lassan befejezték a pontyok a lakmározást igy mi is nyugovóra tértünk.

Mi sem alszunk...a ponty sem alszik.

Pihenésünk nem volt hosszadalmas, ugzanis hajnali 5.30kor keltünk és újból visszamentünk a nádas részhez. Fél óra intenziv pergetést követően éreztem, hogy valami ráharapott a mucsalira. Erőteljes bevágás következett. Elég agressziven harcolt viszont rövid fárasztás után sikerült kihúznom az iszapos partra. Súlya egész pontosan 3 kg volt, ami azt jelentette, hogy személyes rekordomat sikerült megdöntenem.